Misao dana

  • Hteli mi to ili ne, ono što nam se u ocu ili majci najmanje sviđa - boravi u nama. I što se više trudili da te nemile osobine i obrasce ponašanja potisnemo i odbacimo oni sve više i snažnije izbijaju na površinu u nama samima.…

    Opširnije...

Kuda idemo?


  • Ko je odgovoran za glad, zagađenje, nasilje i ratove i sve nevolje u svetu? Predsednici i vlade velikih i malih država, političari, crkve, tajne organizacije, sekte? Ne. Svako od nas je lično odgovoran.

    Opširnije...

Izvori vesti

Zdravije - Novo
Naslovna Ličnosti Poznate ličnosti Srećni u ujedinjenju suprotnosti

Srećni u ujedinjenju suprotnosti

(0 glasova, ocena 0 od 5)
Autor: Zdravije...   
ponedeljak, 05 maj 2014 02:00

Dalke1 copyU sklopu kongresa "Misterija ženstvenosti", koji  je od 30.4. do 4.5. održan u osnovnoj školi "Lazar Savatić" u Zemunu, nemački lekar dr Ridiger Dalke nas je uputio u „Mit erotike“ kao ključ isceljenja. Pod istim naslovom je 30. aprila 2013. objavljena jedna od njegovih posljednjih knjiga. O svemu tome s njime je razgovarala naša saradnica...

Nježna Pivac-Ilić: U vašoj knjizi "Mit erotike" zagovarate oslobađanje od kulturološke zamke, koja nas je u međuvremenu otuđila od prirode. Ali, čak i ako po tom pitanju ne uradimo ništa, tvrdite da će se priroda postarati za kompenzaciju. Zar ne bi bilo smislenije kada bismo mi kao ljudi, više i pre trebalo, drugim rečima pravovremeno, da obratimo pažnju na znakove prirode?
Dr Ridiger Dalke: Smatram da je to neophodno. Što pre prepoznamo znakove naše sopstvene prirode, i počnemo da ih poštujemo, kao i znakove spoljašnje majke prirode, to je bolje po sve nas.

NJ.P.I: Cifra 2013. pročitana unazad rezultira rečju EROS. Kako se EROS pokazao prošle godine, kakav efekat je postigao?
R. D: Činjenica je da sam očekivao previše, jer 2013. nije pokazivala nikakve specijalne znakove. Takođe, ni u Nemačkoj a ni u Austriji, nije za sobom povukla talas drskih erotskih fantazija, onako kako sam se ja nadao da hoće i onako kako bi to našem životu bilo potrebno, da bi bio ispunjeniji i čulniji.

NJ.P.I: Međutim, i pored svega postoji mnogo mogućnosti, i u Srbiji, za otkrivanje naših potencijala. Ovde navodite primer u kome se sve žene na pokretnom mostu zaljubljuju u muškarca koji stoji pored njih, dok ga na nepokretnom mostu jedva primećuju.
R. D: Ovo je rezultat naše evolucije koji pokazuje da se u opasnostima i pre svega kod ubrzanog rada srca lakše zaljubljujemo. Dakle, ne dovodi samo zaljubljenost do „lupanja srca“. Moguće je i da „lupanje srca“ dovede do zaljubljivanja. Evolucioni smisao bi mogao počivati na činjenici da će svako hrabro ponašanje, koje predstavlja izazov i dovodi do lupanja srca, biti nagrađeno. Ko se usudi da zakorači u nepoznato, osigurava i drugačije i samim tim bolje gene. Ka ovome teži mnogo toga u evoluciji, kao što je to slučaj i sa mitom. U ovome su nauka i mit veoma bliski.

NJ.P.I: Kada se Eros pojavi sa svojim strelicama, podležemo njegovoj snazi i otiskujemo se u šarolike avanture, koje društvo ili naše moralni principi ne tolerišu. Dešava li se da Erosova strelica pogodi samo jednog partnera? Ako je moguće, u čemu je smisao ovakve situacije?
R. D: Često nije lako da shvatimo šta je Eros naumio. Međutim, sigurno je da u njegovom naumu leži lekcija, kao i u svim delovanjima Bogova ili životnih principa. Na kraju krajeva, Eros je mešavina dva najznačajnija principa, Venere i Marsa, i u skladu s tim posebno jaka životna snaga. Moguće je da zaljubljena osoba treba da izvuče nauk da je njena ljubav predivna i da je uvek takva, ali da se ne bi trebala ograničiti i usmeriti samo na jednu osobu.

NJ.P.I: Da li se snaga, koju nastaje pri kontaktu sa Erosovim strelicama, može iskoristiti za sopstveni razvoj, odnosno osvešćenje?
R.D: Naravno, Eros nas pokreće i samim tim pokreće razvoj. Ukorenjeno, učvršćeno može uz pomoć Erosa da se razbije i ponovo oživi.

NJ.P.I: U Vašoj knjizi govorite o ženi koja se nakon preseljenja zaljubljuje u svog direktora i pokušava to da potisne, što rezultira brojnim psihosomatskim oboljenjima kako kod nje, tako i kod njega. Pošto na samom početku postaje svesna situacije, ona želi po svaku cijenu da promeni radno mesto, ali je njen muž protiv toga. Tada nastaju komplikacije. Da li je uopšte moguće naređenja prirode, odnosno zahteve Erosa, staviti pod kontrolu kroz beg?

R.D: Ne verujem da je moguće, ali su verovatno oboje mogli sebe da poštede mučenja. Lično ne bih preporučio beg...

NJ.P.I: Prema Vašoj tvrdnji, procenat razvoda je porastao sa 18 na 80%. Mene bi lično zanimalo, kakva u ovom slučaju izgleda situacija kod preostalih 20%? Zašto oni ostaju zajedno? I koliki udeo je povezan pravom ljubavlju?
R.D: Ove cifre se odnose na gradsku populaciju i isključivo na mlade koji danas stupaju u brak. O preostalih 20% - koliko ja znam – nisu sprovedena ispitivanja. Ono što ja mogu da kažem na osnovu svog 35-godišnjeg savetodavnog iskustva jeste da verovatno nisu svi pripadnici ove grupe srećni. Za njihov zajednički život su delom odgovorni i razlozi kao što su strah od rastanka, nesigurnost i poštovanje prema običajima.

NJ.P.I: Naravno, u ovom kontekstu se postavlja pitanje, zašto pre i posle verujemo u instituciju braka?
R.D: Brak poseduje – pre i posle – polje negovano vekovima. Na intelektualnom nivou brak je sigurno shvaćen kao višestruko problematičan, ali je ukorenjen duboko u polje svesti. Ovo se odražava na snove mladih devojaka, koje sanjare u svom svetu i žele decu i statistički podaci i njihove cifre ih niti zanimaju niti dodiruju, iako su statističke šanse da sa odgovarajućim partnerom ostare u današnje vreme veoma deprimirajuće. Ali, na sreću, su za naša već zastarela društva statistike prilično nebitne kada su u pitanju odluke o partnerstvu.

NJ.P.I: U vašoj knjizi upoznajete nas sa grčkom mitologijom. Mnoge od ovih slika naizgled u sebi skrivaju večnu istinu. Zašto smo se postepeno doveli u sve bezizlazniju situaciju? Drugim rečima - u zarobljeništvo?
R.D: Upravo zbog oslobađanja iz ovog zarobljeništva sam počeo da pišem ovu knjigu, jer u mitovima vidim jedan neverovatno oslobađajući, čak katarzičan potencijal. Činjenica da se nauka i mit dopunjavaju, kako se na kraju knjige pokazalo, čini mi se kao šansa za naše vreme.

NJ.P.I: Na koji način bi se mogla germanska mitologija koja završava krvoprolićem transformisati iz nečeg užasnog u plodonosno?
R.D: Germanska mitologija u sebi sadrži mnogo opraštajućeg. Oba pola, arhetipski ženski Vaniri, iz kojih potiče i Freja, Boginja ljubavi, i arhetipski muški Eziri, Bogovi predvođeni Odinom i Torom, na predivan način su pronašli jedni druge i ujedinili se. Na Islandu, koji je ostao pod jakim mitskim uticajem, nikada se nije vodio rat ili uopšte bitni vojni okršaji.

NJ.P.I: Koje stvaralačke snage pokreću muškarac i žena? Zar nisu u pitanju najveće snage koje ljudskom rodu uopšte stoje na raspolaganju?
R.D: Upravo tako. Tantričari se sa pravom pozivaju na njih.

NJ.P.I: Pre godinu dana smo pozvani da dođemo na razgovor u školu, jer je naš sin otkrio da ima nešto predivno i kada se s tim igra, da ono raste. Išlo je do toga, da se on ovom fascinacijom bavio i u školi, i tada su počeli problemi sa jednom od učiteljica. Kako se nositi sa time? Zašto imamo takve strahove pred ovakvim predivnim i esencijelnim otkrićima? S druge strane, deca se (ne samo u razredu našeg sina, već uopšteno) sasvim slobodno smeju baviti raznim virtuelnim igrama nasilja i smrti što je u društvu prihvaćeno kao nešto sasvim normalno?
R.D: Tu je upravo apsurdni takozvani „hrišćanski“ moral, taj koji se ni na kakav način ne bori protiv veličanja brutalnosti, ali kada je u pitanju erotika - doživljava veliku krizu. Da se sin igrao nožem, nad roditeljima se ne bi nadvila uporediva tama. Na kraju, sve ovo ima veoma malo veze sa Hristom i Biblijom, jer je ubistvo zabranjeno dva mesta ispred raspada braka a čulne igre nisu čak ni tema i samim tim nisu zabranjene.

NJ.P.I: Zar moderna frigidnost mladih muškaraca nije povezana sa činjenicom da im u ranim godinama života zabranjujemo sve ono što im je zabavno? Na sve to dolazi i apatija, koja nastaje kao rezultat preteranog konzumiranja TV programa, kompjuterskih igara, Gameboy itd. U kombinaciji sa prosečnim načinom ishrane, koja obiluje aditivima koji pogoduju impotenciji, mladim muškarcima je uskraćena svaka šansa. Da li “Crvena soba” ili vijagra ovde mogu uopšte biti od pomoći?
R.D: Vijagra je sigurno jedno od sredstava, kada je šteta već nastala, međutim i Crvena soba je sigurno izvor snažnog podražaja, jer nežniji ne pomažu. Ova frigidnost ili suvoća muškaraca, kako mlađih tako i starijih, koja je prisutna svuda u zapadnom svetu, trebalo bi prvo da prodre u svest ljudi. Na kraju je potrebna kultura ljubavi, kao i škole ljubavi, u kojima bi mladići i devojke mogli da nauče kult ljubavi, da jedni drugima poklone zadovoljstvo ili čak ekstazu, da bi u ujedinjenju suprotnosti bili srećni.

Dodatni info



Ostali članci u rubrici:

Poslednje ažurirano nedelja, 04 maj 2014 08:22
 

Dodaj komentar

Poštovani ljubitelji zdravijeg, ali i svi drugi koji ste kročili u svet Zdravijeg..., SVI VAŠI KOMENTARI biće dragoceni za nas, pa čak i kada u njima bude onih poruka koje nećemo moći da objavimo na sajtu... - A to su poruke koje su uvredljive na bilo koji od uobičajeno nekonvencionalnih načina... - Potom, u komentarima neće biti mesta za pretnje, vulgarnosti bilo kog tipa, klevete i slično. - Nećemo objavljivati ni komentare koji predstavljaju otvoreno ili skriveno (samo)reklamerstvo. - Iz komentara ćemo odstranjivati lične podatke (brojeve telefona, e-mail, kućne adrese itd.). - Molimo da u komentarima upotrebljavate neki od sledećih južnoslovenskih jezika: srpski, hrvatski, bosanski ili crnogorski. - Zadržavamo pravo da ne obrazlažemo razloge za neobjavljivanje poruka (komentara).


Sigurnosni kod
Osveži

Share/Save/Bookmark