Misao dana

  • Hteli mi to ili ne, ono što nam se u ocu ili majci najmanje sviđa - boravi u nama. I što se više trudili da te nemile osobine i obrasce ponašanja potisnemo i odbacimo oni sve više i snažnije izbijaju na površinu u nama samima.…

    Opširnije...

Kuda idemo?


  • Ko je odgovoran za glad, zagađenje, nasilje i ratove i sve nevolje u svetu? Predsednici i vlade velikih i malih država, političari, crkve, tajne organizacije, sekte? Ne. Svako od nas je lično odgovoran.

    Opširnije...

Izvori vesti

Zdravije - Novo
Naslovna Ličnosti Poznate ličnosti Najteža uloga u životu - biti mudar, iskren, integrisan čovek Ljubavi

Najteža uloga u životu - biti mudar, iskren, integrisan čovek Ljubavi

(1 glas, ocena 5.00 od 5)
Autor: Zdravije...   
subota, 23 avgust 2014 02:00

Bestic

Na duhovnom putu je sve više poznatih, koji svedoče o značaju okretanja vegetarijanstvu, alternativnim metodama lečenja i sl. A sve je to ugrađeno i u bogatu biografiju glumca Slobodana Beštića...

Rani početak rada na sebi 

Goran Kojić: Kako se odvijao Vaš put ličnog duhovnog razvoja, koji su usponi/padovi uticali na to što Vas određuje danas?

Slobodan Beštić: Za duhovnost sam počeo da se interesujem veoma rano. Prvo iskustvo sa meditacijom sam imao sa 17 godina, u pitanju je bio TM, a kasnije, na prvoj godini Akademije, počeo sam da proučavam Bhagavad Gitu i da trazim odgovore na osnovna pitanja života.

Počeo sam da čitam sve što mi dođe pod ruku. Pravi i ozbiljni rad na sebi počeo je tek negde za dve godine kada sam sreo osobu koja mi je otkrila dubinu i lepotu Hristovog učenja.

Ali i mnogo više od toga – naučila me je šta znači živeti po ljubavi u svakodnevnom životu, kako se boriti sa svojom samovažnošću i proširiti srce božanskom ljubavlju.

Homeopatija me je ucelovila

Sledeća faza je bila proučavanje i praktikovanje joge ne samo kroz asane i pranajame nego joga kao odnos prema životu.

Kroz učenja o karma, gjana i bhakti jogi, kašmirskog šaivizma, tantre i advaita vedanta filosofije stekao sam potpuniji uvid u univerzalne duhovne principe koji se provlače kroz sve religije.

Budizam me je učio o nedualnosti, transformaciji negativnih emocija, praksama pročišćenja i razvoja saosećajnosti kroz mudrost.

Homeopatija me je ucelovila jer sam kroz nju povezao duhovna iskustva sa veštinom lečenja. Sada sam počeo da drzim radionice, predavanja, preko Joga društva Hipokrat i udruženja Asklepios, a često i u intervjuima govorim o svojim iskustvima.

Nisam učitelj, nego stariji brat na putu. Ljudima govorim o zdravom pristupu duhovnom životu, kako izbeći neke zamke, samoobmane, i šta je u tom smislu rad na sebi i život po ljubavi.

Svo proučavanje duhovnih knjiga nije dovoljno da bi se promenila svest i odnos prema životu. Moji usponi i padovi u svakodnevnom životu su moja najdragocenija iskustva.

To su trenuci kada shvataš da nijednu najobičniju odluku nisi u stanju da sprovedeš u delo, da promeniš neku naviku, stav, način izražavanja. Knjige tu ne pomažu, kao ni pametni saveti.

Suočenje sa sopstvenim egom i borba sa njim predstavlja moje jedino bitno iskustvo i upravo o tome govorim na predavanjima i antistres-radionicama.

Prija mi tihovanje sa Bogom

G. K: Usavršavali ste se u mnogim disciplinama i tehnikama, od kojih su neke postale svakodnevne (joga, meditacija...). Koje su se pokazale kao najdelotvornije?

S. B: Nisu bitne tehnike nego stav prema njima, motivacija i cilj. U početku sam mislio da me iza ugla čeka neka nova najdelotvornija tehnika meditacije, koja će me sigurno dovesti do oslobođenja i prosvetljenja.

Poklonici određenog pravca često afirmišu njihove tehnike kao najdelotvornije. Dok ne probaš - ne znaš. I tako sam probao razne sisteme i tehnike, i to ne površno nego istrajno i sa razumevanjem suštine učenja.

I kroz mnoge tehnike sam doživeo duboka iskustva, ali ne bih mogao da kažem ni za jednu da je najdelotvornija, sama po sebi. Sada mi najviše prijaju tihovanja sa Bogom, bez mnogo reči.

Isusova molitva ili reč koja me povezuje sa Bogom u tišini je praksa koja je veoma duboka i transformišuća, kao i hidbodedut (hebrejska reč za molitvu u kojoj se Bogu obraćamo spontano, iskreno, kao dete) - vrsta molitve kojom se i Isus molio.

Veoma je bitna meditacija “ko sam ja”, i to onako kako je Ramana Maharši podučavao. U toj tehnici, atma vicari, dolazimo do korena ega i sasecamo ga.

Imao sam veoma duboka, čak prosvetljujuća iskustva i uvide sa tom praksom. Budistička vipasana je nezaobilazna tehnika uvida u sopstvenu uslovljenu prirodu. No, da bismo ispravno radili neku tehniku potrebno je razumeti kontekst i učenje koje iza njega stoji.

Zatim, najbitnije, da imamo iskrenu čežnju za Bogom, jasnu odluku da odbacimo svoje slabosti i dovoljno ljubavi prema sebi i svim bićima kao manifestacijama Tvorca.

Radim na razvoju Hristove svesti u sebi

G. K: U čemu je razlika između života pre otkrivanja duhovnosti i ovog kakav živite sada?

S. B: Sada sam svesniji uzroka patnje koje pravim, mogu brže da prepoznam grešku i da je ispravim. Negativne emocije nemaju više onakvu snagu kao pre.

Odnos sa Bogom je postao složeniji i ozbiljniji. Umem da prepoznam znake njegove volje, i da osvestim unutrašnje duševne impulse koji me vode i koriguju.

Ispiti na putu ljubavi su drugačiji, kao da postaju teži kada se i naše sposobnosti da ih podnesemo ojačaju.

G. K: Na koji način su se Vaša profesionalna i lična iskustva sa jedne, i razvojni put ka duhovnosti sa druge strane, uzajamno preklapali/uticali?

S. B: Gluma i duhovnost su u mom slučaju išle paralelno, dopunjavale su se. Duhovnost me je spasavala od sujete, karijerizma, zavisti.

Kroz glumu sam razvijao sposobnost uživljavanja u druge, što mi je pomagalo da razumem smisao reči tolerancija, ljubav, čežnja, oprost, greh, strast. I gluma me je spasavala od duhovnog egoizma i taštine.

G. K: Koje mesto u tome zauzima gnoza (gnosticizam)?

S. B: Gnosticizam kao istorijski pravac ranog hrišćanstva i gnoza kao znanje (samospoznaja i bogospoznaja) nisu sinonimi. Pod gnozom podrazumevam lično iskustvo, Boga u duši.

I pored svih puteva kojima sam prolazio (nekima sam se ozbiljno bavio godinama), osećao sam da zapravo radim na razvoju Hristove svesti u sebi.

Budizam, recimo, umesto reči Bog koristi reč “prostor”, “praznina”, “svest”, “um”. Na primedbu da je to nihilizam, poništenje života, dobio sam odgovor da “praznina” predstavlja prostor pun saosećanja, radosti, svesnosti i mudrosti.

Za mene je to najjednostavniji opis Boga. Gnoza je unutrašnji doživljaj tog prisustva, lični odnos sa Bogom, nasuprot spoljašnjeg, neduhovnog, ceremonijalog.

Na mom duhovnom putu Istina se objavljuje kao Hrist i sebe smatram njegovim učenikom. Zato koristim reč gnoza.

Vegetarijanac ne zbog zdravog života, nego...

G. K: Šta Vas je podstaklo da potanete vegetarijanac? Pravite li u tom smislu izuzetke, ili ste dosledni?

S.B: Kada sam počeo da ozbiljnije vežbam jogu, prestao sam da jedem meso jer takva hrana negativno utiče na energetske tokove u meditaciji.

U početku nisam bio dosledan, a kada sam doneo odluku da stupim na duhovni put kao učenik a ne kao turista, onda je vegetarijanstvo postalo i etičko pitanje.

Nisam vegetarijanac zbog zdravog života, jer je i ostala hrana danas nezdrava, ponekad čak i genetski modifikovana. Homeopatija me je naučila da pitanje zdravlja posmatram iz drugog ugla.

G. K: Šta vas je inspirisalo da studirate homeopatiju? Da li je sada primenjujete na sebi i drugima?

S. B: Homeopatija posmatra čoveka kao celinu i Univerzum kao jedinstvo čoveka, prirode i Tvorca. To je sveobuhvatni pristup, koji logično proizilazi iz duhovnog načina mišljenja.

Imponovao mi je naučni pristup materiji, jer sam u duhovnosti često bio zbunjen ne znajući gde je istina i ko je u pravu. Haneman, Kent i Bah su objasnili vezu između svesti, vitalne energije i fizičkog tela.

Bah je uzroke bolesti video u odvajanju ega od višeg Ja, Duše, kao i u odvajanju od Jedinstva sa Bogom i svim živim bićima. To dovodi do strahova, okrutnosti, samoživosti, ponosa, mržnje, a ta stanja se manifestuju kao fizički simptomi na telu.

G. K: Kako postižete sklad između različitih, često suprotstavljenih, zahteva svakodnevnog života jednog uspešnog umetnika/glumca i holističkog terapeuta?

S. B: Ne bih sebe nazvao holističkim terapeutom jer je to za mene veoma ozbiljna stvar. Na putu sam da to postanem, a za to vreme prikupljam i širim znanja, iskustva i veštine potrebne da bi se čoveku pomoglo.

Pored obaveza u profesiji i porodici, ovaj rad me ispunjava bez obzira na to što ne mogu da mu se posvetim u potpunosti.

G. K: Koji su, prema Vašim standardima, pokazatelji optimalnog zdravlja?

S. B: Hm. Možda bi to bilo odsustvo simptoma bolesti na fizičkom, mentalno-emotivnom i duhovnom planu. Zdrava osoba ima stresove i probleme, ali ih adekvatnije rešava, ima dovoljno energije za dan.

O Slobodanu Beštiću...

Slobodan Beštić (50) je ponajviše pozorišni, ali i filmski i TV glumac. U dugogodišnjoj karijeri bio je redovan član ansambla Jugoslovenskog dramskog pozorišta (1987-2001), a od 2001. Narodnog pozorišta u Beogradu.

Manje je poznato da se Slobodan Beštić već preko dve decenije bavi i pedagoškim radom u glimačkoj struci, a još manje da je na duhovnom putu kontinuiranog ličnog razvoja, da se bavio ili se bavi meditacijom, jogom, budizmom, gnosticizmom, homeopatijom, Bahovim cvetnim esencijama...

Dodatni info



Ostali članci u rubrici:

Poslednje ažurirano utorak, 04 novembar 2014 17:32
 

Dodaj komentar

Poštovani ljubitelji zdravijeg, ali i svi drugi koji ste kročili u svet Zdravijeg..., SVI VAŠI KOMENTARI biće dragoceni za nas, pa čak i kada u njima bude onih poruka koje nećemo moći da objavimo na sajtu... - A to su poruke koje su uvredljive na bilo koji od uobičajeno nekonvencionalnih načina... - Potom, u komentarima neće biti mesta za pretnje, vulgarnosti bilo kog tipa, klevete i slično. - Nećemo objavljivati ni komentare koji predstavljaju otvoreno ili skriveno (samo)reklamerstvo. - Iz komentara ćemo odstranjivati lične podatke (brojeve telefona, e-mail, kućne adrese itd.). - Molimo da u komentarima upotrebljavate neki od sledećih južnoslovenskih jezika: srpski, hrvatski, bosanski ili crnogorski. - Zadržavamo pravo da ne obrazlažemo razloge za neobjavljivanje poruka (komentara).


Sigurnosni kod
Osveži