|
Režim ishrane koji uključuje dnevno konzumiranje pistaća, mogao bi da koristi u smanjenju rizika od raka pluća, ali i drugih tipova kancera, prema rezultatima prezentovanim na događaju American Association for Cancer Research Frontiers in Cancer Prevention Research Conference, održanom od 6. do 9. decembra tekuće godine.
"Poznato je da vitamin E obezbeđuje određeni nivo zaštite od određenih tipova kanceroznih oboljenja. Viši unosi gama-tokoferola, oblika vitamina E, mogao bi da umanji rizik od raka pluća", kazala je Ladia M. Hernandez, seniorski dijetolog istraživanja na Epidemiološkom odeljenju M. D. Anderson Centra za kancer Univerziteta u Teksasu, i doktorski kandidat sa Woman's University Houston Center.
Pistaći su poznati po tome da obezbeđuju benefite za zdravo srce proizvodeći efekat snižavanja holesterola i obezbeđivanjem antioksidanata, koji su tipični za biljne namirnice.
Hernandez i kolege su proveli šestonedeljni, kontrolisani klinički ogled u cilju ispitivanja eventualnog uticaja konzumiranja pistaća na vrednosti gama-tokoferola u serumu.
"S obzirom na to da epidemiološke studije sugerišu protektivna svojstva gama-tokoferola kod kancera prostate, pistaći bi mogli da budu od pomoći”, kazala je Hernandez. "Druge vrste namirnica koje su bogate gama-tokoferolom uključuju, među ostalim kikiriki, lešnike i soju”.
Studija, provedena na Hjuston Centru, uključivala je 36 osoba bez zdravstvenih smetnji koji su bile randomizovano raspoređene u kontrolnu grupu, odnosno, grupu onih koji su bili na režimu ishrane sa povećanim unosom pistaća, u svakoj po 18 osoba.
Dvonedeljni početni period, praćen je četvoronedeljnim periodom koji je sadržao intervenciju, a gde je grupa na režimu sa pojačanim unosom pistaća uzimala 68 grama pistaća dnevno, dok je kontrolna grupa nastavila sa uobičajenom ishranom.
Unos je bio računat uz upotrebu Nutrition Data System for Research Version 2007, a konzumiranje praćeno vođenjem dnevnika ishrane i merenjem težine vraćenih pistaća.
Hernandez i kolege su utvrdili značajan porast u energetski-prilagođenom unosu gama-tokoferola u trećoj i četvrtoj nedelji kod onih koji su pripadali grupi sa intervencijom, u odnosu na kontrolnu grupu. Sličan efekat je primećen u petoj i šestoj nedelji. Za one koji su bili u grupi sa intervencijom u režimu ishrane, holesterol-prilagođeni serumski gama-tokoferol je bio značajno viši na završetku interventnog perioda u poređenju sa početnim.
"Pistaći se ubrajaju u one “zdravije” jezgre, a 2 unce (56,7 g) dnevno bi moglo da bude uvršćeno u dijetne strategije osmišljene da snize rizik od raka pluća, pritom, bez značajnih promena u indeksu telesne mase”, naglasila je Hernandez.
Dodatni info
Ostali članci u rubrici:
-
[14.12.2009] Povišen unos vitamina antioksidanata, konkretno, ne utiče na sprečavanje eventualnog razvoja gubitka sluha kod muškaraca, ali, sa druge strane povišen unos folata bi ovaj rizik mogao da umanji i do 20 %, n...
-
[08.12.2009] Ljudi bi bili voljni da plate više za proizvode koji sadrže etiketu sa detaljnim nutritivnim informacijama - nego za tzv. “light” namirnice, zaključak je istraživača sa University of Santiago de Compos...
-
[08.12.2009] Tokom prošlog veka, promene u zapadnom načinu ishrane uzrokovale su povećan unos omega-6 masnih kiselina u poređenju sa unosom omega-3 masnih kiselina. Mnoge studije su pokazale da je ova promena doprinela ...
-
[08.12.2009] Istraživači Medicinskog fakulteta Mount Sinai, Menhetn, izveštavaju da bi smanjenje konzumiranja termički obrađene i pržene hrane, koja sadrži visoke nivoe toksina, tzv. Advanced Glycation End products (...
-
[08.12.2009] Ovogodišnje istraživanje naučnika sa Instituta za ishranu i servis zdravlja, Medicinskog univerziteta Taipei, na Tajvanu, Chang WH i Liu JF, publikovano u naučnom časopisu International Journal of Food Sci...
|