|
Kad vam je dan prekratak, jer prosto imate previše posla, pićete - previše kafe. Nebitno da li vas ona zaista razbuđuje ili ju je reklama učinila vrlo moćnim placebom - s njom ćete "imati više vremena, i bićete budni i energični"...
Ipak, da li ste ikada pomislili koliko je kafa zdrava za vaš organizam? Da, zaista postoje istraživanja koja su dokazala da kafa, tačnije kofein, smanjuje rizik dobijanja dijabetesa ili Parkinsonove bolesti.
Ali ono što je bitnije od otklanjanja rizika je svakako sve češća pojava visokog pritiska, anksioznosti i prekomernog znojenja prilikom većeg unosa kafe. Najčešći problem je pogađate - insomnija, ili u blažem slučaju otežanost padanja u san.
Zato, probajte i vi da se priključite velikom broju ljudi koji pokušava da svoju jutarnju kafu zameni nečim jednako delotvornim - ali i zdravijim. Za one koji pokušavaju da se u potpunosti "skinu" sa kofeina takođe imamo savet: Ne radite to previše naglo, jer može doći do propratnih simptoma kao što su napadi pospanosti ili glavobolje.
Najbolje zamene za kafu su: crni čaj, kafa bez kofeina (u njoj i dalje postoji kofein, samo umesto 70-120mg koliko ima u regularnoj kafi, u ovoj ima 1-3mg), filter kafa i - zeleni čaj.
Čaj ne samo da je daleko najzdravija zamena, već je i efikasnija. Čaj se apsorbuje duže, pa se samim tim i dejstvo produžava a učinak je intenzviniji.
Međutim, postoje i kreativnije zamene za ispijanje kofeina, kao što je - joga.
Praktikovanjem jednostavnih joga vežbi i istezanja razbudiće vas, vaše telo, dati vam energiju i učiniće vas zdravijim na duže staze.
Izbacivanjem kafe iz vašeg života poboljšaćete vaš fokus, kvalitet energije i naravno, kvalitet sna.
Dodatni info i izvor
Ostali članci u rubrici:
-
[08.09.2011] Neobično je kako su izvesne namirnice zdrave pojedinačno, ali i loše za naše telo u kombinaciji. Zato je dobro znati koje su to kombinacije, i koji su parovi namirnica - terminatori našeg zdravlja...
...
-
[04.09.2011] Boja i utisak o hrani su usko povezani, kažu stručnjaci. Već i prizor hrane "pali" neurone u hipotalamusu. Eksperimenti su pokazali da su hranu ponuđenu u mraku, ispitanici smatrali mnogo manje ukusnom nego...
-
[23.07.2011] Ima mnogo roditelja čija deca imaju neki oblik poremećaja pažnje koji može, ali i ne mora, da uključuje hiperaktivnost (ADHD). Većina njih je nemoćna i poprilično zabrinuta...
...
-
[17.05.2011] Fizička aktivnost ume da asocira na posebno izdvojeno vreme, planiranje unapred, iscrpljivanje, brojanje… Ali, to je samo za one koji vežbanje i dalje posmatraju kao jedan ozbiljan zahvat. Efikasno vežbanj...
-
[05.05.2011] U studiji o efektima uskraćivanja sna, istraživači Univerziteta Pensilvanija su otkrili da su se kod onih koji su spavali četiri do šest sati tokom četrnaest uzastopnih noći ukazali značajni deficiti u ...
|